neděle 13. listopadu 2011

Budoucnost vzdělávacích technologií


(Článek k e-learningovému kurzu RVP_VT21)
Jedu do školy a na tabletu si zobrazuji výsledky žáků ze včerejšího dne. Aplikace mi je vyhodnotí a nabídne studentův další postup. Vybírám pro každého čtyři nebo pět pro něj nejvhodnějších aktivit, které vedou ke splnění potřebného výukového cíle. Žáci si pak zvolí ty, které je nejvíce osloví. Nabídka aktivit je díky státní politice velká, protože stát tyto projekty podporuje. Aktivity mají většinou formu hry v pěkném grafickém prostředí, takže není výjimkou, že je někteří splní všechny.
Ve škole si nachystám vše potřebné na ranní blok fyziky. Žáci se připojí online a budou referovat, co zajímavého nalezli o využití Archimédova zákona v praxi, potom budou z domova předvádět připravené pokusy.
Ještě je ale čas, a tak se podívám do online diskusní skupiny deváťáků, kde se včera strhla debata nad zadanou prezentací, protože žáci ve skupinách diskutovali o využívání různých zdrojů energie a každá skupina obhajovala ten svůj jako nejlepší. Samozřejmě, že mě zajímá, jestli dospěli k nějakému řešení, ale jde mi také o vizualizaci příspěvků, protože mám dojem, že se Adam poslední dobou moc nezúčastňuje společných aktivit. Ještě se stačím zeptat rodičů na sociální síti, co se s ním děje. Dovídám se, že se mu ztratil jeho pes Andy. Napíši mu pár povzbudivých slov a už začíná fyzika. V druhém bloku mám s osmáky praktickou matematiku. Osmáci jsou dnes ve škole. Vím, že mají praktická cvičení z přírodopisu a potom se v matematice zaměříme na odvození obvodu kruhu. Cestou domů se na síti podívám, co ostatní kolegové objevili nového k výuce a pošlu odkaz na zajímavou aplikaci, kterou jsem našla já. Přihlásím se na online kurz o dalším rozvoji ve vzdělávání.
Najednou zjistím, že se mnou chce spojit Davidova matka:




David tedy nebude chodit do školy. Žije jen s matkou a ta často jezdí služebně do ciziny. David ale bude samozřejmě plnit online všechny zadávané úkoly tak, jako již mnohokrát před tím.
Když už jsem skoro před naším domem, dostávám informaci, že se Andy našel. Mám radost.
Doma zrovna syn hraje na počítači online nějakou výukovou hru na dějepis. Když jsem chodila do školy, dějepis mě moc nebavil, ale ta hra vypadá zajímavě. Zahraji si s ním.
Jeden obyčejný den učitele v roce 2016 se chýlí ke konci.

4 komentáře:

  1. Je zvykem podobné utopické vize umisťovat trochu víc do budoucnosti. Ale chápu, chtěla jste ještě více vypíchnout nesplnitelnost svých představ.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám pocit, že největší utopie je v mém článku skryta ve větě: "Nabídka aktivit je díky státní politice velká, protože stát tyto projekty podporuje."

    OdpovědětVymazat
  3. Přečetla jsem jedním dechem. A kromě výše zmíněné věty, zde v podstatě nic nesplnitelného nevidím. Takže "zapněme ty táblety, které jako naše známé břidlicové tabulky vypadají, a směle vzhlížejme k věcem budoucím." :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Možná už v roce 2011 zajímavá aplikace pro ucitele a studenty www.edu.glogster.com. Tam se taky plni ukoly, da se komunikovat vzajemne ve tride....fakt zajimavy...

    OdpovědětVymazat