Zde je výsledek:
1. Více jak polovina z těch, kteří odpověděli, má ve třídě alespoň jeden počítač.
Více jak polovina z těch, kteří odpověděli, má ve třídě alespoň jeden počítač.
2. Zde je vidět, k čemu se počítače ve třídě používají:
Jakým způsobem počítač ve třídě používáte?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. Odpověď na otázku Jak často využíváte se žáky počítačovou učebnu:
(Počítačové učebny máme ve škole dvě a nebývají nikdy plně obsazené)
4. V počítačové učebě se žási většinou věnují výukovým programům.
5. Zajímavé byly i odpovědi na otázku, co učitelům nejvíce brání ve větším využívání počítačové učebny:
- NEMÁM POTŘEBU VYUŽÍVAT JI ČASTĚJI
- Při našem způsobu výuky stačí tři počítače ve třídě - nemám tedy potřebu počítačovou učebnu využívat.
- nic
- ne vždy je volná
- Nedostatek času.
- nejspíš nic
- moje osobní nastavení
- "- čas a dobré vybavení třídy počítači"
- Dříve to byly částečné obavy ze zvládnutí techniky, nyní už je to spíš jen malý počet hodin předmětu a pocit, že více hodin v učebně PC by mi nedovolilo látku probrat. Více využívám IA tabuli.
- Málo času.
- musím využívat i učebnici
- Nic mi nebrání.
- Nic
- nic
7. Ve škole máme dvě učebny s interaktivní tabulí
8. Co nejvíc brání v dalším využíváním IT technologií ve výuce:
- NEVÍM
- Neznám všechny možnosti práce s nimi, tudíž s nimi ani neumím pořádně pracovat.
- ¨znalost práce s touto technologií
- někdy časová náročnost na přípravu vlastních prezentací pro IT
- Můj osobní vztah k informačním technologiím.
- Snad vlastní lenost výuku na PC či IA tabuli dobře připravit...upřímně řečeno, dobrý pedagog zaujme děti vlastním výkladem a vyprávěním - je tam užší kontakt.
- ve třídě mám jen 1 starý počítač bez dostatečného softwaru a bez připojení na internet.
- - neznalost používání interaktivních učebnic Fraus M a Čj :-((
- V podstatě mám pocit, že je to málo času.
- nejistota
- nemám výukové programy na interaktivní tabuli, jsou drahé
- Nic.
- Nic
- nic
10. Jako formu tohoto seznámení nejčastěji volili krátké (maximálně 20 minutové) školení s možnostáí vše si hned vyzkoušet.
Uživatelé mohli vybrat více než jedno zaškrtávací políčko, takže procento může vzrůst na více než 100 %.
|
...takže jdu připravovat školeníčka....
Také jsem před dvěma lety takto postupovala. Nabídla jsem půlhodinová školení - pravidelně každé pondělí. Také jsem nabídla nějaká témata a požádala jsem kolegy, aby se vyjádřili, která jsou pro ně zajímavější (a abych věděla počty).
OdpovědětVymazatZvládli jsme 3 sezení s výrazně klesající návštěvností. Pak jsme ukončili, protože přišly pouze 2 kamarádky (spíš proto, že jsou kamarádky a já na ně házela psí oči).
Držím palce, aby Vám vydržela školeníčka déle.
Nekaž mi radost hned na začátku :-)
OdpovědětVymazatDobrý den pani Učitelko (to je úmysl, ne překlep),
OdpovědětVymazatprosím o laskavé svolení použít - samozřejmě s úplným popisem zdroje - údaje z Vašeho průzkumu, neboť je považuji za zajímavé a v kontextu Vaší práce za pěkně ilustrativní. Přeji mnoho dalších úspěchů a radosti ze spokojených žáků. S díky Zdenek Svoboda (projekt Comenius, Středisko multilicencí, EUN v ČR)
Pokud vám Zdenku nevadí velmi malý vzorek respondentů, tak klidně využijte kdekoli :-)
OdpovědětVymazat