středa 5. října 2011

Výsledek dotazníku

Před časem jsem oslovila kolegy s krátký dotazníkem ohledně využívání IT technologií na naší škole.
Zde je výsledek:
1. Více jak polovina z těch, kteří odpověděli, má ve třídě alespoň jeden počítač.
 Více jak polovina z těch, kteří odpověděli, má ve třídě alespoň jeden počítač.


 2. Zde je vidět, k čemu se počítače ve třídě používají:
Jakým způsobem počítač ve třídě používáte?

ukazuji na něm žákům obrázky, texty, prezentace, videa

75%
vyhledávám na něm informace k otázkám, na které s dětmi narazíme při výuce

75%
žáci na něm vyhledávají informace

75%
žáci plní pomocí počítače ode mne připravený úkol (např napsat text, vypočítat příklad...atd)

38%
žáci na něm hrají o přestávkách hry

25%
žáci na něm o přestávkách surfují po internetu

0%
učím na něm žáky využívat různé aplikace

38%
žáci si pomocí počítače kreslí

38%
používáme na něm různé kooperativní online aplikace, u kterých se žáci vystřídají

0%
používáme na něm výukový software

50%


3. Odpověď na otázku Jak často využíváte se žáky počítačovou učebnu:
(Počítačové učebny máme ve škole dvě a nebývají nikdy plně obsazené)
4. V počítačové učebě se žási většinou věnují výukovým programům.
5. Zajímavé byly i odpovědi na otázku, co učitelům nejvíce brání ve větším využívání počítačové učebny:
  • NEMÁM POTŘEBU VYUŽÍVAT JI ČASTĚJI
  • Při našem způsobu výuky stačí tři počítače ve třídě - nemám tedy potřebu počítačovou učebnu využívat.
  • nic
  • ne vždy je volná
  • Nedostatek času.
  • nejspíš nic
  • moje osobní nastavení
  • "- čas a dobré vybavení třídy počítači"
  • Dříve to byly částečné obavy ze zvládnutí techniky, nyní už je to spíš jen malý počet hodin předmětu a pocit, že více hodin v učebně PC by mi nedovolilo látku probrat. Více využívám IA tabuli.
  • Málo času.
  • musím využívat i učebnici
  • Nic mi nebrání.
  • Nic
  • nic 
6. 100% ano se objevilo u otázky, zda je opoužívání informačních technologií ve škole důležité.

7. Ve škole máme dvě učebny s interaktivní tabulí













8. Co nejvíc brání v dalším využíváním IT technologií ve výuce:
  • NEVÍM
  • Neznám všechny možnosti práce s nimi, tudíž s nimi ani neumím pořádně pracovat.
  • ¨znalost práce s touto technologií
  • někdy časová náročnost na přípravu vlastních prezentací pro IT
  • Můj osobní vztah k informačním technologiím.
  • Snad vlastní lenost výuku na PC či IA tabuli dobře připravit...upřímně řečeno, dobrý pedagog zaujme děti vlastním výkladem a vyprávěním - je tam užší kontakt.
  • ve třídě mám jen 1 starý počítač bez dostatečného softwaru a bez připojení na internet.
  • - neznalost používání interaktivních učebnic Fraus M a Čj :-((
  • V podstatě mám pocit, že je to málo času.
  • nejistota
  • nemám výukové programy na interaktivní tabuli, jsou drahé
  • Nic.
  • Nic
  • nic
 9. Potěšitelná byla odpověď na otázku, jestli by se učitelé chtěli seznámit s dalšími možnostmi využívání počítačů ve svých předmětech, protože většina odpověděla kladně.












10. Jako formu tohoto seznámení nejčastěji volili krátké (maximálně 20 minutové) školení s možnostáí vše si hned vyzkoušet.




Krátká (max 20min) školení jednou za čas s možností okamžitého vyzkoušení předkládaných možností.

92%
Jedno dlouhé školení, na kterém byste se dověděli pokud možno všechno a nic nezkoušeli.

8%
Emailem zasílané informace bez zpětné vazby, které si můžete přečíst kdykoli nebo vůbec

25%
Najdete si informace sami. Nic nepotřebujete.

0%
Uživatelé mohli vybrat více než jedno zaškrtávací políčko, takže procento může vzrůst na více než 100 %.


 ...takže jdu připravovat školeníčka....

4 komentáře:

  1. Také jsem před dvěma lety takto postupovala. Nabídla jsem půlhodinová školení - pravidelně každé pondělí. Také jsem nabídla nějaká témata a požádala jsem kolegy, aby se vyjádřili, která jsou pro ně zajímavější (a abych věděla počty).
    Zvládli jsme 3 sezení s výrazně klesající návštěvností. Pak jsme ukončili, protože přišly pouze 2 kamarádky (spíš proto, že jsou kamarádky a já na ně házela psí oči).
    Držím palce, aby Vám vydržela školeníčka déle.

    OdpovědětVymazat
  2. Nekaž mi radost hned na začátku :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den pani Učitelko (to je úmysl, ne překlep),
    prosím o laskavé svolení použít - samozřejmě s úplným popisem zdroje - údaje z Vašeho průzkumu, neboť je považuji za zajímavé a v kontextu Vaší práce za pěkně ilustrativní. Přeji mnoho dalších úspěchů a radosti ze spokojených žáků. S díky Zdenek Svoboda (projekt Comenius, Středisko multilicencí, EUN v ČR)

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud vám Zdenku nevadí velmi malý vzorek respondentů, tak klidně využijte kdekoli :-)

    OdpovědětVymazat